sobota, 10 stycznia 2015

A pomnika Achai nadal nie ma...

Cesarzowa objawiła się po raz czwarty... brakiem pomnika.
Co mówi Empik?
Intryga, wojna, i niepowtarzalny świat wykreowany przez Andrzeja Ziemiańskiego powracają! Ponad pół miliona fanów cesarzowej Achai doczekało się siódmej odsłony kultowego uniwersum. Co czeka władcę? Zwycięstwo czy śmierć? Imperium musi trwać Imperium musi trwać.
Jak zwykle doskonały język i błyskotliwe pomysły. Ziemiański to prawdziwy fachowiec fantastyki. Jarosław Grzędowicz, autor Pana Lodowego Ogrodu
Świetni bohaterowie. Dużo akcji. Zero nudy. Czego chcieć więcej od fantasy? Jakub Winiarski, Nowa Fantastyka



Co mówię ja? Hmmm... zastanawiam się czy Ziemiański nie opisuje RPG-a.. Przynajmniej mam takie wrażenie, że to dłuuuuuuga czwarta odsłona nowej kampanii. Uwaga, spoileruję, zgodnie z tytułem, że w tym tomie pomnik nie zostanie odnaleziony. Sprawy za to się skomplikują. Znacznie. RP nie ma monopolu na przebywanie po drugiej stronie Gór Bogów. Jeśli dzieje się źle, należy sprawić, że będzie jeszcze gorzej. Nic tak nie poprawia notowań jak (nie)udany zamach. Gdzie diabeł nie może, tam babę pośle, a najlepiej dwie... Najlepsze agentki? Takie, które nie wiedzą jak być agentkami i idą na żywioł. Byli szermierze natchnieni... są też natchnieni piloci... a nawet pilotki... a może zwłaszcza pilotki. Jak sprawić, żeby twierdza się poddała? Zrzucić na nią zakażone pchły... Faceci są przewidywalni... niestety. Mój ideał nieco sięgnął bruku (of course chodzi o Tomaszewskiego), ale mam nadzieję, że po kilku perypetiach w końcu coś do tego zakutego łba dotrze. Co jest ważniejsze: sex czy miłość? Czy lepiej zdobyć faceta będąc przy nim czy wyprawiając się na drugi koniec świata? Co ślepy wie o kolorach? Czyli czemu stracił wzrok i jeszcze bezczelnie kłamie? Gdzie w Cesarstwie można zdobyć najwięcej diamentów? Plotka to broń potężniejsza niż sto karabinów. A stu artystów powtarzających plotki potrafi rozwalić całe państwo... Czemu kobieta milcząca jest lepsza niż udzielająca porad? Ahhh, pytań jest wiele, wątki się rozwidlają. Należałoby prowadzić dochodzenie jak w CSI Hidden Crimes. Zastanawiam się czy na 5 tomie się skończy? Mam wrażenie, że autora bawi ta historia i ciągnie ją, zasupłuje i rozszerza, a niekiedy prowadzi czytelnika na manowce.
Czy chcę żeby kolejny tom był ostatnim? Nie wiem. Zżyłam się z bohaterami, z niektórymi utożsamiłam (np. czarownicą Kai) i jak to z RPG-ami bywa, najchętniej pociągnęłabym wszystko do SZCZĘŚLIWEGO zakończenia. Ale cóż... jako czytelnik nie mam nic do gadania. Mogę tylko czekać kiedy MG, tzn. autor zdecyduje się nas obdarzyć kolejnym tomem... może jeszcze niekoniecznie ostatnim? Mi tak szczególnie na odnalezieniu pomnika nie zależy. :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz