poniedziałek, 22 października 2012

Sherlock Holmes – consulting detective

Sherlock Holmes – genialny detektyw, znany mi od wczesnej podstawówki, dzięki mojemu poloniście, który lubił detektywistyczne klimaty (w czasach kiedy ja tkwiłam na Dzikim Zachodzie i w kanadyjskich puszczach) objawił mi się w końcu w najwłaśniejszym zbiorze opowiadań, dzięki urodzinowemu prezentowi panny M.


Jedyne w Polsce wydanie zawierające wszystkie opowiadania i nowele Arthura Conan Doyle’a o detektywie wszech czasów.

Sherlock Holmes, najbardziej znany bohater książek sir Arthura Conan Doyle’a, został opisany tak wnikliwie, iż przez długie lata wielu czytelników uważało, że żył on naprawdę, lub pragnęło, aby tak było. Sam autor przyznawał, że Holmes był częściowo wzorowany na faktycznie istniejącej osobie, doktorze medycyny sądowej Josephie Bellu, mentorze pisarza i jego opiekunie podczas studiów w Edynburgu. Bell był postępowym chirurgiem i słynął z dedukcyjnego rozumowania.

Książka zawiera następujące opowiadania: STUDIUM W SZKARŁACIE * ZNAK CZTERECH* DZIENNIKI SHERLOCKA HOLMESA* PIES BASKERVILLE?ÓW* DOLINA STRACHU* OSTATNI UKŁON * PRZYGODY SHERLOCKA HOLMESA * POWRÓT SHERLOCKA HOLMESA * KSIĘGA PRZYPADKÓW SHERLOCKA HOLMESA.


W tym momencie zdjęcie w sklepie obok muzeum Sherlocka Holmesa okazuje się prorocze. Wprawdzie potężny wolumin w czerwieni jest auto-prezentem Króliczki (wraz z pięknymi czarno-białymi ilustracjami), written in English, of course, ale jak by to powiedział ksiądz Natanek: to znak, że coś się dzieje. Dwa miesiące później dostałam wersję polską. :)

A sklep był przeuroczy, chociażby ta kanapka i telefon…


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz