sobota, 10 sierpnia 2013

Legendy Krainy Andor

Skuszona kilkoma reklamówkami, 10-leciem firmy Rebel i związanymi z tym różnymi upustami oraz dodatkowymi bonifikatami, zdecydowałam się na auto-prezent imieninowy w postaci nowej gry planszowej. Board Game Tower pewnie niedługo będzie przypominać wieżę w Pizie, ale nie mogłam się oprzeć przepięknej grafice, starannym wykonaniu i ciekawej historii zawartej na planszy i kartach Krainy Andoru.


Legendy Krainy Andor to gra kooperacyjna (czyli to co smoki lubią najbardziej), przygodówka dla 2-4 graczy, w której rozegrać można 5 scenariuszy, zwanych w grze legendami (oraz 6 - pozostawioną do zapisania przez samych graczy) na przepięknej, dwustronnej planszy. Fakt, że zajmuje ona 3/4 mojego stołu robi wrażenie... Zamiast figurek, do dyspozycji mamy tekturowe znaczniki na plastikowych podstawkach, a oprócz tego, równie starannie wykonane plansze graczy, żetony i karty legend. Pozostałe dodatki - znaczniki i miniaturowe kostki są drewniane (!).


Smok jest prawie realny, przestrzenny aż miło... 

Do wyboru jest 4 bohaterów: łucznik, wojownik, czarodziej oraz krasnolud. Każdy z bohaterów ma specjalną zdolność np. łucznik może atakować potwory z przyległego pola, czarodziej może w czasie walki odwrócić jedna kostkę na przeciwne pole do wylosowanego itp.

Każde pole na mapie oznaczone jest numerem oraz strzałką wskazującą ruch potworów w fazie…ruchu potworów. Na głównej mapie ścieżka potworów prowadzi wprost do zamku, którego przyjdzie nam bronic praktycznie w każdym scenariuszu. W grze występują 4 rodzaje potworów: Gory, Skralle, Trole oraz Wardraki, do tego będziemy walczyć ze smokiem w ostatniej legendzie. Potwory różnią się siłą, wytrzymałością oraz nagrodą za ich pokonanie, jak również ilością ruchów w swojej fazie.


Kraina Andor jest w niebezpieczeństwie. Zza lasów i gór naciągają wrogowie, by zaatakować zamek starego króla Brandura. Tylko wasza mała grupa może stanąć na ich drodze. Czy zdołacie obronić zamek?

Tylko razem jesteście silni i możecie zostać Bohaterami Andoru. Po pierwszej przygodzie czekają na was kolejne. Będziecie musieli odnaleźć czarownicę i zdobyć lecznicze zioła dla chorego króla. W podziemnych kopalniach odkryjecie bezcenne klejnoty i zmierzycie się ze śmiertelnym niebezpieczeństwem. W końcu będziecie musieli stanąć do walki z prastarym, obudzonym z letargu smokiem. Czy stawicie czoła wszystkim tym wyzwaniom?


Mam nadzieję, że jesienią uda się rozegrać przygodę w ramach SEP-u (silnej ekipy planszówkowej). :) Dodatkowe informacje o grze dostępne TU


      Zawartość pudełka:

  • Dwustronna plansza
  • 41 pionków postaci
  • 4 arkusze bohaterów
  • 1 arkusz wyposażenia/walki
  • 132 kartonowe żetony i znaczniki
  • 72 duże karty
  • 66 małych kart
  • 20 kostek
  • 9 drewnianych krążków
  • 5 drewnianych sześcianów
  • 1 pionek narratora
  • 15 woreczków na elementy
  • 1 instrukcja
  • 1 instrukcja „Szybki start”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz